شرکت آریا پاک مهتاب نماینده رسمی و انحصاری محصولات اونیکس در ایران

راز نگهداری طولانی مدت خودرو: دیتیلینگ خودرو

  

دیتیلینگ خودرو

 

راز نگهداری طولانی مدت خودرو در دل دیتیلینگ خودرو نهفته است. به منظور نگهداری طولانی مدت و اطمینان از آماده بودن  خودرو نه تنها برای رانندگی در جاده بلکه برای در برابر هر اتفاقی که ممکن است برای آن بیفتد، دیتیلینگ یک اقدام ضروری محسوب می شود. تمامی خودروها مستقل از اینکه محافظت شده باشند یا نه، وقتی که وارد جاده می شوند، در معرض انواع عوامل محیطی و خارجی که می توانند باعث صدمات دائمی و جبران ناپذیر شوند، قرار می گیرند. اولین قدم محافظت از خودرو در برابر عواملی همچون پرتوهای قوی UV، باران، برف، تگرگ یا باد حمل کننده ذرات سمی، دیتیلینگ خودرو است.

 

نه فقط در مورد واکس ها و پوشش های سرامیکی

دیتیلینگ خودرو تنها به اجرای واکس و پوشش های سرامیکی برای جلوگیری دائمی از آسیب به بدنه خودرو محدود نمی شود، بلکه شامل روش های مناسب برای از بین بردن خراشیدگی ها، فرو رفتگی ها و ترک های کوچک نیز است. مجموع این کارها تضمین می کند که بدنه خودرو برای مدت طولانی سرحال باقی می ماند.

 

اکسیداسیون و محو شدگی

پس از اجرای واکس یا پوشش سرامیکی، علاوه بر ایجاد یک بازتاب براق، پوشش اجرا شده از رنگ بدنه در برابر زنگ زدگی و محو شدگی محافظت می نماید. اگر بخواهیم رک و بی پرده صحبت کنیم، زنگ زدگی و محو شدگی هر دو عوامل محیطی غیر قابل کنترل هستند. آنچه که قابل کنترل است، میزان محافظت از خودرو در برابر هر دوی این عوامل است.

 

خدمات دیتلینگ خودرو معمولا شامل چه مواردی است؟

عموما تمام دیتیلینگ کاران خودرو این فرآیندها را انجام می دهند:

  1. تمیز کردن بیرون خودرو و پاکسازی کامل از تمام آلودگی ها
  2. پاکسازی چرخ ها و از بین بردن گرد ترمز
  3. پولیشکاری و حذف خراش ها و فرورفتگی های خفیف
  4. نگهداری از فضای داخلی شامل شامل جارو کردن صندلی ها، کفپوش ها و زیرپایی
  5. غبارروبی شیشه و آینه
  6. شستشوی کفپوش و صندلی (با شامپو)
  7.  پولیش کلیرکت: برای حذف خراش ها و ترک های خفیف

 

چرا نگهداری طولانی مدت از خودرو تا این اندازه مهم است؟

در مورد مراقبت از خودرو، نگهداری روزانه، ماهانه، هفتگی و ماهانه بسیار مهم است. هنگامی که این مراقبت به صورت منظم صورت گیرد، هر دو فضای داخلی و بیرونی خودرو دوام بیشتری خواهند داشت؛ زیرا آلودگی های انباشته شده از بین رفته و از آسیب های ناشی از آلودگی ها جلوگیری خواهد شد.

ما اغلب از یاد می بریم که چیزهای کوچک مانند فضولات پرندگان می تواند باعث از بین بردن رنگ بدنه و آسیب به آن شود. فضولات پرندگان کاملا اسیدی است که در صورت باقی ماندن طولانی مدت روی سطح می تواند باعث پوسته پوسته شدن رنگ شود. همچنین پاک کردن فضولات خشک شده به مدت طولانی روی رنگ بعث ایجاد خراشیدگی های سطحی می شود که جلوه رنگ بدنه را از بین می برد.

برای تعمیر و نگهداری خودرو در خانه به صورت DIY (خودت انجام بده) این مطلب را بخوانید.

 

محصولات قابل عرضه توسط دیتیلینگ کاران/محصولات مورد تقاضای شما

محصولات متنوعی وجود دارند که بعنوان یک دیتیلینگ کار می توانید به مشتریان خود ارائه دهید /یا بعنوان یک مشتری علاقه مند به خودرو از دیتیلر خود درخواست نمایید. این محصولات شامل مجموعه ای از محافظ های فضای داخلی و بیرونی و محصولات ضروری برای نگهداری از خودرو است که عبارتند از: پوشش های داخلی، اسپری شستشوی بدون آب برای مراقبت روزانه از بدنه، اسپری های آماده ساز رنگ، اسپری های سرامیک هایبرید و پوشش های سرامیک نانو و گرافین.

 

برخی پرسش هایی که ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد:

فواید اجرای پوشش بر روی خودرو چیست؟

یک پوشش با کیفیت بالا در طی استفاده روزانه از خودروی شما در برابر خراشیدگی ها، فرورفتگی ها، گرد و غبار، خاک آلودگی ها، آب، گل و لای، مواد شیمیایی و آسیب در برابر UV محافظت نموده و ظاهر درخشان آن را حفظ خواهد کرد.

 

آیا همچنان رنگ خودرو نیاز به اجرای واکس دارد؟

با وجود پوشش سرامیکی، شما نیاز به اجرای واکس نخواهید داشت. با این حال ما توصیه می کنیم از اسپری سرامیک هایبرید به صورت سالانه استفاده نمایید. این اسپری هر نقطه از پوشش را که از بین رفته باشد، تقویت می نماید.

 

چه ضرورتی دارد برای فضای داخلی خودرو از پوشش سرامیک استفاده کنیم؟

پوشش های سرامیک می توانند علاوه بر بدنه خودرو از فضاهای دیگری هم محافظت نمایند. آنها می توانند شیشه، پلاستیک و حتی چرم و الیاف را نیز پوشش دهند. این پوشش ها می توانند به حفظ تمیزی و براقیت فضای داخلی کمک کنند.

 

چرا برای سطوح الیاف دار باید از پوشش استفاده کنیم؟

اجرای پوشش سرامیک بر روی الیاف، خواص آبگریزی به سطح می بخشد. ایجاد لکه بر روی آن سخت و تمیز کردن آن را آسان می نماید. برای کفپوش ها، روکش های صندلی و پرده ها بسیار مناسب می باشد.

 

برخی از فرآیندهایی که در خانه قادر به انجام آنها نیستید. در این شرایط مراجعه به یک دیتیلینگ کار خودرو در یک مرکز تخصصی دیتیلینگ می تواند مراقبت کامل از فضای داخلی و بیرونی خودرو را برای مدت طولانی تضمین نماید.