شرکت آریا پاک مهتاب نماینده رسمی و انحصاری محصولات اونیکس در ایران

چگونه می توان رنگ پریدگی های بدنه خودرو را به صورت دستی بازسازی کرد؟

 

یک اتفاق به شدت رایج این است که اگر بدنه خودرو بدون پوشش محافظ مانند واکس و پوشش سرامیکی رها شود، رنگ بدنه به مرور زمان دچار فرسایش می شود. اما خبر خوب این است که از این فرسایش می توان به صورت کامل جلوگیری کرد. چطور؟ بوسیله اضافه کردن یک لایه واکس یا پوشش سرامیکی از روزی که خودرو را خریداری می نمایید، همراه با اقداماتی به منظور نگهداری، می تواند رنگ بدنه خودرو محافظت نماید. در غیر اینصورت چگونه می توانیم بدون محافظت و مراقبت مناسب ظاهر بدنه خودرو را برای سالها نو نگه داریم؟

ما در این مطلب مهمترین مراحلی که نیاز است برای بازسازی رنگ انجام شود را بررسی خواهیم کرد.

 

پاکسازی بدنه خودرو از آلودگی ها

از آبکشی خودرو بوسیله شلنگ آب شروع می کنیم. سپس یک لایه کف بر روی رنگ بدنه ایجاد نموده و قبل از اینکه آبکشی نمایید، بر روی بدنه خوب پخش کنید. بوسیله یک فوم پاش یا یک سطل آب و کف، می توانید این کار را انجام دهید. برای حذف آلودگی های انباشته به طور موثر، با استفاده از یک دستکش شستشوی مایکروفایبر به صورت حرکات دایره ای بدنه خودرو را از بالا به سمت پایین شستشو دهید. سپس آبکشی نموده و خشک نمایید.

 

اصلاح رنگ بدنه

از این مرحله به بعد ما بر روی اصلاح رنگ بدنه کار می کنیم. برای این مرحله شما به این محصولات نیاز خواهید داشت:

1- ترمیم کننده رنگ و شفافیت : ایرادات رنگ، خراشیدگی ها و لکه های آب را بدون ایجاد هر گونه خط و خش از بین برده و برای استفاده بر روی کلیرکت و رنگ های تک مرحله ای مناسب است.

2- اسپری سرامیک هایبرید : پس از پاکسازی بدنه، لازم است یک لایه پوشش محافظ، برای چنین مواردی، یک لایه پوشش سرامیکی اضافه گردد. این محصول با ایجاد یک لایه بازتابنده و براق، ظاهر خودرو را بهبود بخشیده و از آن در برابر مواد شیمیایی، آلاینده ها و لکه های آب محافظت می نماید.

 

شفاف کننده و ترمیم کننده رنگ، اکسید شدگی های کلیرکت را از بین می برد. این محصول رنگ بدنه را ترمیم نموده و همچنین از آلودگی ها پاک می سازد تا امکان اجرای یک لایه واکس یا سرامیک را بر روی رنگ فراهم سازد.

محصول را بر روی یک پد کاربردی مایکروفایبر ریخته و با استفاده از حرکات دایره ای و اعمال فشار متوسط، لایه های اکسیداسیون را حذف کنید. باقیمانده محصول را توسط یک دستمال مایکروفایبر پاک کرده و آماده اجرای مرحله بعدی شوید. در این مرحله، اسپری سرامیک هیبریدی را برداشته و قبل از استفاده آن را خوب بهم بزنید. سپس به صورت مستقیم بر روی بدنه اسپری کرده و با یک دستمال مایکروفایبر پاک کنید.

توصیه ما برای نگهداری از بدنه خودرویی که به تازگی پوشش سرامیکی شده، این است که هفته ای یکبار بدنه خودرو را با اسپری واترلس بشویید. پیشنهاد می کنیم که برای مواردی مانند فضولات پرندگن، یک اسپری واترلس را به همراه یک دستمال مایکروفایبر در داخل خودروی خود داشته باشید.