شرکت آریا پاک مهتاب نماینده رسمی و انحصاری محصولات اونیکس در ایران

پوشش های سرامیکی فقط برای بدنه خودرو قابل استفاده هستند؟

پوشش های سرامیکی فقط برای بدنه خودرو قابل استفاده هستند؟

 

تصور عموم در مورد پوشش های سرامیک بر این است که این پوشش ها فقط بر روی بدنه خودرو اعمال می گردند. در صورتی که این تصور اشتباهی است. زیرا پوشش های سرامیک قابلیت اجرا بر روی تمام سطوح از پلاستیکی گرفته تا فلزی، شیشه ای و فیبر کربنی را دارند. یک پوشش سرامیکی، پوششی است که از تمام قسمت های خودرو از بالا به پایین محافظت به عمل می آورد.

بهترین مثال می تواند قسمت های زیر کاپوت خودرو باشد. خیلی از ما ممکن است به ذهنمان هم خطور نکند نگاهی به زیر کاپوت خودرو بیفکنیم. مکانی تار عنکبوت بسته، پر از آلودگی و انباشته از دوده و گرد و غبار است. اما لزوما این موضوع برای همه صدق نمی کند و نباید هم اینطور باشد. حالا اگر بخواهید در یک پروژه بازسازی موتور خودرو برای بالا بردن سرعت و شتاب شرکت کنید یا خودرو را در یک نمایشگاه در معرض نمایش قرار دهید، چه؟ اگر صاحب یک خودروی فوق العاده با موتور قابل مشاهده باشید و عاشق اینکه آن را در معرض نمایش قرار دهید، تکلیف چیست؟ در این شرایط، یک پوشش سرامیکی می تواند بهترین راه حل باشد. پوشش سرامیکی می تواند به نگهداری از موتور خودرو به بهترین شکل کمک کند. در حالی که نظافت آن را ساده می سازد، از قطعات آن در برابر سایش و فرسودگی بیشتر محافظت بعمل می آورد.

مثال دیگر لوله اگزوز بسیاری از خودروهاست. چه در حال به نمایش گذاشتن خودروی تقویت شده خود باشید یا در تلاش برای نشان دادن خطوط جذاب یک موتور یا تنها تلاش برای محافظت از خودروی جدید، یک پوشش می تواند برای رساندن شما به هدفتان کمک کننده باشد.

رینگ های خودرو از دیگر قسمت های عالی برای اعمال پوشش هستند. برخی از خودروها دارای رینگ های خاصی هستند و جایگزینی ارزان برای آنها تقریبا غیرممکن است. رینگ هایی که توجه همه را به خود جلب می نمایند و شما ترجیح می دهید که آنها را به همین صورتی که هستند، نگهداری کنید. از آنجایی که رینگ ها به میزان زیادی در هنگام حرکت در جاده در معرض فرسایش قرار دارند، مشاهده فرسودگی و از بین رفتن آنها به مرور زمان ، چندان تعجب آور نیست. نزدیک بودن فاصله آنها به سطح زمین مخصوصا در سرعت های بالا باعث می شود که به طور دائم با گرد و غبار، خاک آلودگی و ذرات در تماس باشند. این مشکل با اجرای یک پوشش سرامیکی قابل حل است و نتیجه آن رینگ های درخشانی است که برای همیشه تمام توجهات را به خود جلب می نماید.

در مورد آینه ها و شیشه چطور؟ بله. آنها نیز می توانند پوشش سرامیکی داشته باشند. این موضوع می تواند در مناطقی که بارش سالیانه زیاد است، بسیار مهم باشد. معمولا مشاهده قطرات باران که به آینه و شیشه جلو خودرو می چسبد و دید شما را تار می کند، پدیده تعجب آوری نیست. اما به لطف خواص آبگریزی پوشش های سرامیکی، قطرات آب به هم چسبیده و به سمت پایین غلطیده و منظره شفاف تری از جاده را از تمام شیشه ها در اختیار شما قرار می دهد. در نتیجه رانندگی ایمن تری را برای شما به ارمغان می آورد.

پوشش های سرامیکی بسیار متنوع بوده و قابلیت استفاده در تمام قسمت های خودرو را دارند. همانطور که اشاره شد، آنها نه تنها برای بدنه قابل استفاده هستند، بلکه تمام قسمت های داخلی و بیرونی خودرو را محافظت می نمایند. این همان نسل بعدی محصولات مراقبت از خودرو است و تا سالها ظاهر خودرو را جذاب و خیره کننده نگه می دارد.