شرکت آریا پاک مهتاب نماینده رسمی و انحصاری محصولات اونیکس در ایران

5 نکته مهم در مراقبت تخصصی از رنگ بدنه

 

5 نکته مهم در مراقبت تخصصی از رنگ بدنه

 

5 نکته طلایی وجود دارد که هر کسی که با رنگ بدنه خودرو سر و کار دارد، باید بداند. با همان دقتی که از قطعات زیر کاپوت خودرو مراقبت می کنیم، باید از رنگ بدنه نیز مراقبت نماییم تا آن را در بهترین شکل ممکن حفظ کنیم. ما در این مطلب شما را با نظرات کارشناسان خود و مراحل دقیق برای نگهداری از فضای بیرونی خودرو آشنا خواهیم کرد.

 

نکته طلایی 1: شستشوی دستی خودرو

در ابتدای کار، اولین اقدامی که باید صورت گیرد، شستشوی بدنه خودرو است. تصور اکثر افراد این است که با مراجعه به کارواش، خودروی خود را به صورت موثری بدون کوچکترین آسیب، تمیز کرده اند. اما در واقعیت خلاف این تصور اتفاق می افتد. فرچه ها و دستمال های کارواش، سنگریزه ها را به خود جذب کرده و مانند یک کاغذ سنباده باعث ایجاد خط و خش های دائمی بر روی رنگ بدنه می شوند. به همین دلیل است که ما شستشوی دستی خودرو را توصیه می کنیم.

 

نکات مهم برای شستشوی دستی خودرو:

  • از مواد شوینده ملایم با میزان PH پایین و دستمال، فرچه و اسفنج های شستشوی تمیز و نرم استفاده نمایید.
  • در صورت استفاده از کارواش های خانگی فشار بالا، فاصله دستگاه تا بدنه خودرو را رعایت نمایید. فشار بالای آب می تواند باعث ایجاد آسیب به رنگ بدنه شود. طبق یک قانون تجربی، اگر فشار آب برای دست شما دردناک باشد، برای بدنه خودرو نیز می تواند آسیب زننده باشد.
  • از همان سطل شستشویی که برای شستشوی رینگ و لاستیک به کار برده اید برای شستشوی بدنه استفاده نکنید. سعی کنید از تداخل آلودگی ها جلوگیری نمایید.

 

نکته طلایی 2: فضولات پرندگان

در مرحله بعدی، کارشناسان ما توصیه می کنند که در هنگام پاک کردن فضولات پرندگان، حوصله زیادی به خرج دهید. فضولات پرندگان از آنجا که حاوی اسید اوریک است، می تواند به اندازه کافی به رنگ بدنه خودرو آسیب برساند. اسید اوریک دارای میزان PH برابر با 3 الی 4.5 بوده که کاملا اسیدی می باشد. علاوه بر این، این اسید بسیار خورنده بوده و می تواند هم به پوشش سرامیک و هم پوشش واکس و هم به رنگ بدنه خودرو آسیب برساند.

این آسیب های به وجود آمده توسط فضولات پرندگان، تغییر ناپذیر بوده و نیاز به ترمیم به صورت حرفه ای دارد. هر چه زمان باقی ماندن فضولات روی خودرو بیشتر شود، شدت آسیب وارد شده نیز بیشتر می شود. بنابراین نیاز است که هر چه سریع تر وارد عمل شوید.

عامل دیگری که می تواند باعث آسیب به رنگ خودرو شود، لایه چسبناک ایجاد شده در اثر شیره گیاهان است. در فصل بهار، بر روی خودروهایی در حاشیه خیابان پارک می کنند، احتمال چسبیدن مقدار زیادی شیره از درختان چسبناک وجود دارد. این شیره هنگامی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد، حالت مومی پیدا کرده و می تواند دردسر ایجاد کند. بنابراین باید به سرعت برای پاک کردن آن اقدام کرد.  توصیه موکد ما برای پاک کردن آن قبل از اینکه خشک شود و به داخل رنگ نفوذ کند، استفاده از اسپری تمیز کننده Onyx Waterless Wash و دستمال مایکروفایبر است.

برای پاک کردن ایمن فضولات پرندگان بدون کوچکترین خراشیدگی و آسیب، وبلاگ مربوطه را مطالعه فرمایید.

 

نکته طلایی 3: پولیش

گذشت زمان باعث ایجاد خط و خش هایی بر روی رنگ بدنه می گردد که به راحتی توسط پولیش از بین می روند. پولیشکاری کلید نوسازی رنگ قبل از اضافه کردن یک لایه محافظ واکس یا سرامیک است.

اگر مایل به یادگیری در مورد پولیش، چگونگی اجرای آن و نکات مربوط به آن هستید، وبلاگ مربوط به پولیش را مطالعه فرمایید.

 

نکته طلایی 4: اجرای واکس

کارشناسان خودرو توصیه می کنند که زمانی که قسمت های بیرونی خودرو به طور کامل پاکسازی شد، یک لایه محافظ بین رنگ بدنه خودرو و محیط بیرونی قرار دهید. لایه محافظ توسط دو محصول قابل اجرا می باشد: واکس خودرو و پوشش سرامیکی. کارشناسان رنگ خودروی شرکت بی ام و اعتقاد دارند که واکس بعنوان لایه نهایی، سطح را آبگریز ساخته و در نتیجه در برابر تأثیرات محیطی از رنگ محافظت می نماید. واکس ها یک لایه محافظ بر روی رنگ تشکیل داده و سطح را در برابر تاثیرات پیرامونی که می تواند باعث ایجاد آسیب هایی که تنها با خدمات حرفه ای قابل جبران است، می پوشاند.

متخصصان ما توصیه می کنند که هر 6 ماه یکبار یا هر بهار و زمستان واکس بدنه خود را مجددا اعمال نمایید. در صورتی که خودرو در گاراژ نگهداری شده و همواره در مکانی دور از نور خورشید و دور از شرایط آب و هوایی خشن پارک می شود، واکس اصولا دوام بیشتری خواد داشت. طبق یک قانون تجربی تا زمانی که آب باران از روی رنگ خودرو سر خورده و به سمت پایین می غلطد، نیازی با اجرای لایه جدید واکس نیست.

 

نکته طلایی 5: اجرای پوشش سرامیکی

پوشش های سرامیکی در دهه گذشته راهی طولانی را پیموده و حالا به محصول شماره 1 محافظت از رنگ بدنه در برابر هر گونه آلاینده و عوامل محیطی مانند فضولات پرندگان و آسیب های ناشی از UV تبدیل شده است. پوشش سرامیکی لایه ای محافظ به ضخامت 1000 نانومتر در برابر آلاینده ها ایجاد می نماید. علاوه بر این، بدنه خودرو را فوق العاده نرم و براق می سازد؛ آنچه که مالکان خودرو برای ارتقای رنگ بدنه و فضای بیرونی خودروی خود، طالب آن هستند. ترکیب نانوتکنولوژی و ویژگی های گرافین در پوشش های سرامیک شامل انعطاف، شفافیت، رسانایی بالا و نفوذناپذیری، آن را محصولی بی نقص برای محافظت از بدنه خودرو ساخته است. پوشش سرامیکی با عمر طولانی برای محافظت در برابر آلاینده های محیطی، خراشیدگی ها و ... می تواند بر روی رنگ بدنه، فلزات و رینگ ها اعمال شود.

برای بررسی دقیق معایب و مزایای پوشش واکس و پوشش سرامیک وبلاگ مربوطه را مطالعه فرمایید.

در صورتی که به دنبال مقایسه کلی پوشش سرامیکی با پوشش واکس هستید، این مطلب را دنبال نمایید.

این 5 نکته طلایی ما برای مراقبت از رنگ بدنه خودرو است. پیگیر بلاگ های بعدی و مقالات ما در مورد نکات و ترفندهای حرفه ای دیتیلینگ حرفه ای و پروژهای DIY (خودت انجام بده) باشید.