شرکت آریا پاک مهتاب نماینده رسمی و انحصاری محصولات اونیکس در ایران

مقایسه واکس با پوشش سرامیکی

 

مقایسه واکس با پوشش سرامیکی

 

مقایسه مزایا و معایب واکس ها و پوشش های سرامیک: کدامیک برای شما بهتر است؟

در دنیای امروز گزینه های بیشماری از محصولات دیتیلینگ در بازار وجود دارند. دو محصول رایج برای خودروها واکس ها و پوشش های سرامیکی هستند. در این بلاگ قصد داریم تفاوت های بین این دو محصول، مزایا و معایب هر کدام از آنها را بررسی کرده و به شما کمک کنیم تا مناسبترین واکس یا پوشش سرامیکی را برای نیازهای خود بیابید.

 

واکس ها

واکس بدنه خودرو چیست؟

واکس بدنه خودرو می تواند اشاره به چندین ماده مختلف داشته باشد که همگی به عنوان واکس شناخته می شوند. در اغلب اوقات منظور از واکس همان جامد چکش خوار یا ماده ای که می تواند نسبتا سریع از جامد به مایع تغییر حالت دهد. معمولا واکس های خودرو از کارناوبا و پارافین ساخته می شوند اما انواع واکس های مصنوعی نیز وجود دارند. واکس های خودرو به ندرت از  100% موم ساخته می شوند؛ زیرا در این حالت توزیع یکنواخت آن بر روی سطح دشوار می شود. معمولا حلال ها و روغن های روان کننده به واکس ها اضافه می شوند تا امکان پخش شوندگی را یک واکس جامد فراهم سازند.

 

مزایا و معایب واکس ها

برای چندین دهه واکس ها یک گزینه کاملا کاربرپسند برای مراقبت از خودرو بوده اند. این انتخاب دلایل قابل قبولی داشت: روش استفاده از این مواد طبیعی که معمولا از با واکس کارناوبا تولید می شوند، آسان است. آنها با فرمولاسیون متنوع شامل خمیرها، مایعات و اسپری ها به بازار عرضه شده و درخشندگی و براقیت عمیق و گرم به بدنه خودرو می بخشند. واکس ها هنوز هم انتخاب محبوبی برای خودروهای کلکسیونی و کمیاب و خودروهای نمایشگاهی و برای رانندگانی که در پی ظاهری درخشان و مرطوب برای خودروی خود هستند، به حساب می آیند. اگرچه واکس ها برای بهبود ظاهر خودرو بسیار موثر عمل می کنند، معایبی هم دارند. همانطور که اشاره شد، واکس ها محصولاتی طبیعی و تنها دفع کننده آب هستند؛ نه ضدآب. یک لایه نازک واکس در بهترین حالت هنگامی که در معرض آب وهوا و برنامه های شستشو و فرسایش های روزانه قرار بگیرد، چند ماه بعد از بین خواهد رفت. واکس ها انتخابی بی نقص برای مشتریانی هستند که ظاهر را در اولویت قرار می دهند. اما اگر شما مرتبا خودروی خود را در معرض عوامل مختلف محیط قرار می دهید یا محافظت از خودرو در اولویت شما قرار دارد، پوشش های سرامیکی برای شما بهترین گزنه هستند.

 

پوشش های سرامیکی

پوشش سرامیکی چیست؟

پوشش سرامیکی یک پیشرفت جدید در دنیای تکنولوژی دیتیلینگ خودرو است. کارآیی این مدل پوشش ها متفاوت از واکس های قدیمی است. پس از اعمال پوشش بر روی رنگ بدنه خودرو، مواد آن خواص ترمیمی ایجاد نموده و مستقیما با سطح پیوند برقرار می کنند. این پیوند به سادگی قابل جدا شدن نبوده و مایعات و هر گونه آلودگی که ممکن است همراه مایعات باشد را دفع می نماید.

 

مزایا و معایب پوشش های سرامیکی

چندین تفاوت اصلی بین واکس ها و پوشش ها وجود دارد. یکی اینکه واکس به سادگی بر روی یک سطح قرار می گیرد. در صورتی که پوشش های سرامیکی پیوندی قوی با سطحی که بر روی آن اعمال می شوند، برقرار می کنند. این پوشش ها نسبت به واکس ها دارای دوام بالاتری بوده و توانایی مقاومت در برابر پرتوهای UV، آلاینده های محیطی و مواد شیمیایی را دارند. پوشش های سرامیکی مانند پوشش سرامیک نانوشیلد اونیکس با دارا بودن خواص آبگریزی، محافظت در برابر فضولات پرندگان و تمیز نگه داشتن ظاهر خودرو برای مدت طولانی تری را امکانپذیر می سازد. مدت زمان محافظت در بیشتر پوشش های سرامیکی بسیار بیشتر از واکس های معمولی است. واکس ها برای چند هفته ماندگاری دارند در صورتی که پوشش های سرامیکی معمولا برای چندین ماه تا چندین سال از خودروی شما محافظت می کنند.

البته لازمه محافظت طولانی مدت، داشتن مقداری تعهد است. تقریبا تمام پوشش های سرامیکی نیاز به اجرای حرفه ای دارند. دیتیلینگ حرفه ای نیاز به صرف هزینه اضافی و مدت زمانی برای عدم استفاده از خودرو است. هزینه هایی که در استفاده از واکس در خانه ایجاد نمی شوند.

پوشش های سرامیکی برای آن دسته از خودروهایی که بیشتر از خودروهای نمایشگاهی یا کلکسیونی استفاده می شوند، گزینه ای عالی است. این پوشش ها ایجاد درخشندگی نموده و محافظتی بی نظیر در برابر پرتوهای UV و عوامل دیگر را فراهم می کنند.