شرکت آریا پاک مهتاب نماینده رسمی و انحصاری محصولات اونیکس در ایران

راهنمای 3 مرحله ای لازم برای هر دیتیلر برای انتخاب پد پولیش

راهنمای 3 مرحله ای لازم برای هر دیتیلر برای انتخاب پد پولیش

 

ما در این راهنمای انتخاب پد پولیش، ماهیت پدها، چگونگی و چرایی استفاده از آنها را برای شما لیست نموده ایم. پولیش بدنه خودرو در هنگام انتخاب انواع تجهیزات، ابزارها، پدها و ترکیبات پولیشی که در فرآیند پولیش مورد استفاده قرار می گیرند، می تواند با مشکلاتی مواجه گردد. دقیقا به همین دلیل ما در این راهنما اطلاعاتی را برای شفاف سازی آنچه که در مورد پدهای پولیش نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهیم.

 

راهنمای اونیکس برای انتخاب پد پولیش

  • پد پولیش چیست؟

  • انواع پد پولیش موجود در بازار

  • تفاوت های بین انواع پد پولیش

اهمیت دانستن این که در هر موقعیتی از چه پدی استفاده کنیم، صرفه جویی در زمان و هزینه و جلوگیری از اشتباهاتی است که ممکن است رخ دهد. انتخاب پد صحیح مانند انتخاب یک دستیار درست است که می تواند در فرآیند پولیشکاری بدون هیچ زحمتی به شما کمک کرده و به میزان زیادی کار را ساده تر سازد. پس بیایید تا تفاوت های بین پدهای دستی و دستگاهی را بررسی کنیم.

 

پد پولیش چیست؟

پد پولیش معمولا به پد پولیش مخصوص دستگاه گفته شده و از بین آنها، پد اسفنجی رایج ترین پد پولیش است که برای پاکسازی و اصلاح رنگ بدنه مورد استفاده قرار می گیرد. اما پدهای کاربردی اسفنجی و مایکروفایبری نیز وجود دارند که برای استفاده به صورت دستی طراحی شده اند. دیتیلینگ کاران به منظور صرفه جویی در زمان معمولا از پدهای مخصوص دستگاه پولیش برای حذف آسیب و خراشیدگی ها استفاده می کنند.

پدهای پولیش از طریق ایجاد اصطکاک و سایش ناحیه آسیب دیده کار می کنند و به کمک محصولات دیگر، آسیب ها و خراشیدگی ها را از روی سطوح حذف می کنند.

پدهای پولیش سبکتر برای اصلاح و تکمیل رنگ بدنه مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که پدهای اسفنجی سخت تر و متراکم تر باعث سایندگی بالا و تماس سطحی بیشتر و در نتیجه سرعت بالاتر در هنگام از بین بردن آسیب ها می شوند اما از خود هولوگرام هایی به جا می گذارند که در مراحل بعدی پولیش باید حذف گردند.

پدهای پولیش زبر در سایزها و با مواد اولیه مختلف ارائه می گردند.

 

3 نوع پد پولیش وجود دارد: اسفنجی، مایکروفایبر و پد پوست بره

 

پدهای اسفنجی

پدهای اسفنجی برای فرآیندهای مختلفی از لایه برداری زبر گرفته تا پولیش نرم مرحله آخر مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که رنگ بدنه، آسیب شدید یا قابل توجهی را نشان ندهد، پدهای اسفنجی راه حل مناسبی برای رفع عیوب متوسط تا سبک هستند. پدهای اسفنجی به لطف تنوعی که در میزان لایه برداری دارند، محبوب ترین پدهای پولیش هستند. آنها به مراقبت از مراحل نهایی و مهم تصحیح رنگ بدنه کمک می کنند.

 

پدهای مایکروفایبر و وول پدها

آنها برای لایه برداری های سنگین و حذف لکه ها مورد استفاده قرار می گیرند. این پدها قابلیت سایندگی نداشته اما بسیار تهاجمی عمل می کنند. در مقایسه با پدهای اسفنجی، این مدل از پدها دارای الیاف طبیعی و مصنوعی هستند که تماس با سطح را افزایش می دهند. در نتیجه حرارت روی سطح افزایش می یابد که به لایه برداری از روی کلیرکت و رنگ بدنه کمک می کند و لایه های سطح را با سرعت بیشتری حذف می نماید.

وول پدها تهاجمی ترین مدل پدهای پولیش بوده و اکثرا با دستگاه پولیش روتاری مورد استفاده قرار می گیرند. وول پدها برای لایه برداری از عمیق ترین آسیب ها به کار می روند. اما از خود رد پا و هولوگرام هایی به جا می گذارد که نیاز به اصلاح خواهد داشت.

پدهای مایکروفایبر میزان تهاجمی کمتری داشته اما از آسیب های عمیق تر لایه برداری می کنند اما آنها هم از خود خط و خش های ریز و مات شدگی هایی به جا می گذارند که نیاز به اصلاح دارند.

 

سایزبندی پدهای پولیش

از نظر سایزبندی، رایج ترین پدهای پولیش 12.5، 7.5 و 2.5 سانتی متر هستند.

پدهای پولیش از طریق اصطکاک و به کمک محصولات پولیش، کار می کنند.

 

در مطلب بعدی، محصولاتی را که به اجرای دقیق پولیشکاری شما کمک می کنند را معرفی خواهیم کرد.