شرکت آریا پاک مهتاب نماینده رسمی و انحصاری محصولات اونیکس در ایران

6 تفاوت اصلی بین واکس، آبگریزکننده و پوشش سرامیکی خودرو

 

 

برای روشن شدن تفاوت های اصلی در عملکرد و محافظت بین واکس، آبگریزکننده و پوشش سرامیک را بر روی یک پنل آزمایشی مورد بررسی قرار دادیم. نتایج بدست آمده، نتایج اولیه ما را تایید کرد: پوشش سرامیکی های چه از نظر رفتار آبگریزی، چه از نظر مقاومت شیمیایی و چه از نظر محافظت کلی، برنده میدان هستند.

نتایج این تست ها 2 ماه بعد از زمانی که محصولات مراقبتی بر روی پنل آزمایش اجرا شده بود، تکمیل گردید. در این مدت پنل در فضای بیرون نگهداری می گردید تا تمام قابلیت های محصول مورد آزمایش قرار بگیرد.

 

مزایای استفاده از پوشش سرامیکی:

  1. خواص آبگریزی از بدنه خودرو در برابر آسیب های لکه های آب و مایعات محافظت می نماید.
  2. محافظت در برابر فضولات پرندگان
  3. ایجاد لایه محافظ در برابر پرتوهای UV و مواد شیمیایی
  4. تضمین محافظت طولانی مدت تا بیش از 5 سال
  5. کمک به حفظ تمیزی خودرو و حفظ رنگ خودرو
  6. محافظت در برابر خراشیدگی ها

 

مزایای استفاده از پوشش واکس:

  1. محافظت در برابر خراشیدگی ها
  2. ایجاد براقیت در بدنه و کمک به حفظ رنگ
  3. آسان ساختن نظافت خودرو و ایجاد میزان مشخصی از آبگریزی
  4. ایجاد محافظت در برابر آسیب های خورشید
  5. ایجاد محافظت از 6 هفته تا 6 ماه

 

مزایای استفاده از آبگریزکننده:

  1. ایجاد عمق در رنگ بدنه
  2. 6 الی 10 ماه محافظت بیشتر از پوشش واکس
  3. ایجاد محافظت قوی تر از پوشش واکس
  4. ایجاد خواص ضد آبی و خشک شوندگی آسان بر روی رنگ بدنه

 

با یک نگاه اجمالی به لیست مزایای پوشش ها، واضح است که پوشش سرامیکی همیشه بهترین انتخاب است. اما برای کسانی که به دنبال محافظت در سطح متوسط بدون نگرانی در مورد نتایج در طولانی مدت هستند، استفاده از واکس بدنه یا آبگریزکننده می تواند گزینه ای عالی باشد.

 

عملکرد کلی

اگرچه این 3 محصول تنها 2 ماه پیش اجرا شده بودند، واکس بدنه به سختی دوام آورد. این موضوع بیانگر این است که آبگریزکننده ها و پوشش های سرامیکی گزینه های بهتری برای محافظت طولانی مدت به حساب می آیند.

 

خواص آبگریزی

پوشش سرامیکی عملکردی خیره کننده ای از خود نشان داده و به نظر می رسید 90% شرایط روز اول خود را حفظ نموده است. خواص آبگریزی آن کاملا دست نخورده باقی مانده بود. در حالی که آبگریزکننده میزانی از تخریب را از خود نشان می داد.

 

وضعیت ظاهری بدنه

پوشش واکس کاملا شسته شده بود و ما دیگر قادر به مشاهده قابلیت آبگریزی و میزان درخشندگی پوشش واکس نبودیم. در همین شرایط، آبگریزکننده عملکرد بهتری از خود نشان داده بود. اما پوشش سرامیکی همچنان برنده بود.

 

محافظت در برابر پرتوهای UV

مشخص است که قسمتی از پنل که توسط واکس پوشش داده شده بود، به دلیل شسته شدن و از بین رفتن واکس، در معرض اشعه های UV قرار گرفته بود اما آسیبی که دائمی باشد به آن وارد نشده بود.

 

وضعیت نظافت

هنگامی که پنل را با آب شستشو دادیم، خاک آلودگی ها و ذرات در قسمتی که پوشش سرامیکی اعمال شده بود، بدون تماس دست، پاک شدند. در قسمتی که آبگریزکننده اعمال شده بود، نیاز به مقداری مواد شوینده برای پاکسازی کامل نیاز داشت.

اگرچه هر 3 گزینه به اضافه نمودن لایه محافظ در برابر آسیب ها، خراشیدگی ها، آسیب های UV و فضولات پرندگان کمک می کنند، پرواضح است که پوشش سرامیک بهترین گزینه است.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محافظت پوشش های سرامیکی در مقایسه با واکس بدنه به وبلاگ مربوطه مراجعه نمایید.